Heb je een klacht?

 

Bij Jarabee doen we ons uiterste best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen. Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent over de hulp die je krijgt, of dat er een meningsverschil ontstaat. We vinden het belangrijk om samen tot een oplossing te komen.

 

Bespreek het eerst met je medewerker 

Heb je een klacht of ben je ontevreden? Probeer dit eerst te bespreken met de medewerker die jou helpt. Vaak kan een gesprek al veel duidelijk maken. 

Interne klachtenbemiddeling 

Kom je er samen niet uit? Dan kan jij je klacht per e-mail indienen. Onze interne klachtenbemiddelaar neemt contact met je op. 

De klachtenbemiddelaar heeft als taak om jou te helpen je klacht te verwoorden en je te helpen in een eventuele volgende stap. 

Onafhankelijke klachtencommissie 

Wil je liever dat iemand buiten Jarabee naar je klacht kijkt? Dan kun je terecht bij de onafhankelijke klachtencommissie. Deze commissie is er voor cliënten van Jarabee, Trias, Stichting Jeugdzorg Overijssel, Veilig Thuis Twente en Veilig Thuis IJsselland. 

Vertrouwenspersoon 

Heb je behoefte om met een onafhankelijk persoon te praten over je klacht of heb je hulp nodig bij het indienen van je klacht?  Jeugdstem is een onafhankelijke, landelijke organisatie die de belangen van cliënten in de jeugdzorg vooropstelt. Jeugdstem kan cliënten en ouders van cliënten van Jarabee ondersteunen bij het verwoorden en bespreken van de klacht. Jeugdstem is kosteloos en is altijd bereid met je mee te denken. 

Vragen over de procedure? 

Heb je vragen over de klachtenprocedure? Dan kun je telefonisch contact opnemen met de klachtenbemiddelaar van Jarabee. Bel ons gerust. We helpen je graag verder. 

Telefoon: 074-256 19 00